شـــــــــــــــــــادتـــــــــــــــــــــــا

دستان دخترانه جنگیدن مردانه
شـــــــــــــــــــادتـــــــــــــــــــــــا

من تو ما برای ساختن جهان فردا.....

اگر کمی همت ورزیم و برای آبادساختن جهانمان و آینده امان تلاش کنیم به یقین بهترینها لایق ماست و به آن خواهیم رسید....

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نویسندگان

1.ما و مدرسه (ابتدایی)

چهارشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۴ ق.ظ

به نام او

کمتر از یک ماه است که مدرسه را بدرود گفتیم و به نوعی دیگر ارتباطی با آن نداریم ولی همچنان خاطرات و مشکلاتش همراهمان است.

از دبستان تا دبیرستان و حتی تا صبح جلسه کنکور

دوره ی دبستان میتواند با تمام بچگی هایش شیرین ترین و مهمترین سال های زندگی هر شخص باشد زیرا که قرار است شخصیت فرد در آن شکل گیرد و به قول سعدی"من همانم که در ده سالگیم"

قصد داریم مشکلات مورد نظرمان را تحت دو عنوان بیان کنیم:


1.عدم تطابق ساختار ساختمانی (سخت افزاری)با استانداردهای موجود

توجه به نمای ظاهری ساختمان بدون توجه به ویرانی و کمبود های داخل مدرسه هیچ دردی را دوا نمیکند.

زیبا نبودن نمای ساختمان آسیب چندانی به کسی نمی رساند اما ویرانیهای داخل آن از جمله خرابی دیوار ها نشتی گاز وجود مکان های خطرناک مثل گودال!!!! و مهمتر از همه انتخاب نادرست محل مدرسه(به طور مثال ولیعصر)و... و... و... ممکن است به قیمت جانمان تمام شود...

2.تعلیـــــــــــــــــم و تربیتـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مشکل عمده از جایی نشات میگیرد که آموزش و پرورش به جذب نیروهای غیر استانداردی اقدام میکند ک از نظر سطح تحصیلات و دانش روانشناسی شایسته شغل معلمی نیستند

در مقطع ابتدایی مقدماتی بودن آموزش و کم سن و سال بودن دانش آموزان دلیل بر کم اهمیت بودن آن و جذب آموزگار از هرسطحی (سرباز معلم,جذب نیروهای نهضت سواد آموزی و...)نیست.

 

رعایت نکردن تفاوت های فردی در بین بچه ها و بها ندادن به استعداد آنها

ایجاد تبعیض های گاه و بیگاه معلمان و مدیران براساس معیار های شخصی

همچنین سنجیدن دانش آموزان با یکدیگر به جای سنجش هر کس با خودش و

 ایجاد حساسیت های شدید به جای رقابت بدترین نوع آموزش میباشد

بهتر است به بچه ها بیاموزیم شکست دیگران پله موفقیتی برای ما نیست و هر کس فاتح قله ی موفقیت خویش است.

حواستان باشد اگر به سبب کوتاهی شما برچسبی به دانش آموزی زده شود یا به واسطه ی حرفتان دلی شکسته شود آثار زیان باری بر جای میگذارد ک حتی شاید آینده زیبای آن دانش آموز نابود شود و در این میان کسی مقصر نیست جز شما

کمی مراقب باشیم...

چند نکته

*نسنجیدن شخصیت بچه ها با سایز کادوهایشان در روز معلم.راستش دلم نیومد اینو نگم:خیلی ناراحت شدم وقتی شنیدم دانش آموزی که پدرش به سختی هزینه زندگی و تحصیلشون رو فراهم میکنه بخاطر تحقیر نشدن پیش معلم و دوستاش از ملزومات زندگیش کم کنه تا بتونه هدیه ای در خور!!!! معلم تهیه کنه و اون خوشش بیاد :(

*کاش کاری کنیم که بچه ها به عشق خداشون بیاند نماز بخونند نه به خاطر ستاره و اردو و....

عادت ها و رفتار غلط ما باعث میشه بعضی ها تو مدرسه به خاطر جایزه یا حتی به زور و اجبار نماز بخونن اما تو خونه هیچ اثری از عبادت نیست!

 

 

پ.ن 1:بسیارند مشکلات مهمی که یا گفتنش سخته یا حتی ما ازشون بی اطلاعیم و خودتون بهتر میدونید و...

پ.ن 2:مشکلات فراوان دبیرستان و کنکـــــــــــــــــــــــــور در پست بعد

 

امیدوارم به جای ارسال ترکش(!)فکری سازنده برای حل مشکلاتی که در توانمون هستند بکنیم.

و من الله توفیق

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۵
shadeta

نظرات  (۱۲)

۲۵ تیر ۹۳ ، ۰۰:۴۹ سعید قره خانی

سلام دوست عزیز

واقعا سلیقه ات زیباست خیلی وبلاگتو قشنگ درست کردی مخصوصا رنگ زمینه و گفتار محاوره ایت که آدم فک میکنه دقیق دقیق همین الان داری با هامون صحبت می کنی.باعث افتخار من هم هست که از نظرات زیبای و حسن سلیقه ات در سایت خودم استفاده کنم

سایت من lengebelenge.ir هست .دوست دارم که حتما نظرتو درباره اش به من بگی و آدرس سایت منو هم در پیوند های وبلاگت درج کنی[قلب]

۲۵ تیر ۹۳ ، ۰۱:۱۰ نگاه و نشان
سلام ضمن خوش امد گوئی من بنده اسداله اورعی بعنوان مدیر وبلاگ کنار گذاشته مردمان رباط والبته وبلاگ جدید (نگاه ونشان )منبعد در خدمتم من به عنوان یه فردی که در گروه سنی قریب به 50 ساله هاهستم صرفا به این دلیل پامو توی این فضا گذاشتم که تلافی زحمتای ادمائیکه در دوران جوانیمان از همه اموراتشان گذشتن وخودشون صرف ما کردند ،کنم از اینکه شما جوونید ووارد صحنه شدید خیلی هم ممنونم خیلی هم خوشحالم خیلی م حرف با هاتون دارم .من سعی دارم حرف اون ادم خوبائی که ما راهادی بودند دقیقا موبه مو انرا منتقل کنم اخه میدونید شاید اینجوری دینم ادا بشه والا نمازم وروزه ام فقط مسلمون بودندم حفظ میکنه واین خوب اما کافی نیست بهشت را به بها میدهند نه به بهانه نماز و روزه وبها در این جا کنایه از اینست که بتونیم شما عزیزان را کمک کنیم هر طور که صلاح باشه والبته شاید کمی هم پر فراز ونشیب .ممنون
التماس دعا

پاسخ:
سلام.وجود شما در این فضای مجازی تحسین برانگیز است .ما هم کلی حرف باهاتون داریم و پیشنهاد ها و انتقادادتون رو هم با گوش جان میپذیریم . درسته مسلمون بودن که فقط به نمازو روزه نیست ، همین که قدمی برای شهرمون برداریم ادای دین است چرا که این وظیفه ای است که به دوش همه ی ادمای این شهر است .امیدوارم به خوبی این وظیفه رو انجام بدیم . یه دنیا ممنون که از هدف ما استقبال کردید و ما رو همراهی میکنید . مرسی از حضورتون .
۲۵ تیر ۹۳ ، ۰۱:۱۲ نگاه و نشان
کاملا موافقم که برای انتخاب معلم ابتدائب باید ملاکهای ارزیابی دقیق ومتخصصانه ای در کار باشد اینطور نباشد که هر شخصی برای این امر مهم برگزیده شود حداقل باید دو ویا سه سال از طرق مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد وسپس با رعایت همه جوانب والبته مراقبت از دور این میئولیت و با شرط وشروط واگذاشت تا کودکان ما نوجوانانی شوند که هرگاه به سن جوانی رسیدند مردان کامل خوانساری به امید این صحنه پیری را بر گزینند که جوانان استخون دار خوب جای انان را اشغال نموده واین گروه حتی به پیری نیز برسند مایه افتخارند(کمی پیچیده شد)!!!!
پست اولیدون که محشرشد چون دقیقا دست روی ماجرای اصلی گذاشتین تزکیه وتعلیم واز قضا اینجانب در این مورد بخصوص بی درنگ اماده هرگونه تلاشم ودر ادامه نیز به مطالبی در این رابطه اشاره خواهم نمود .ممنون

پاسخ:
دبیرای ابتدایی باید علم روانشناسی داشته باشند که خدایی نکرده با یه رفتار نادرست باعث نشندکه اینده ی یه نسل نابود بشه . مثلا کسی که رشته ی نساجی خونده رو چرا باید به عنوان سرباز معلم وارد محیط اموزشی بکنند تنها دلیلی که اینجا مشخص میشه اینه که اموزش پروش برای اینکه به معلم با تجربه تری حقوق نده (از نظر خودشون صرفه جویی اقتصادی کنند ) از سر باز معلم استفاده میکنند در حالی که شخصیت بچه ها توی ابتدایی شکل میگیره و هر رفتار نادرست یک معلم بی تجربه که نه دانش تدریس داره و نه علم روانشناسی روی اینده ی بچه ها تاثیر داره . یادمون رفته که همین بچه های ابتدایی الان قراره 20 یا 30 ساله دیگه اینده ی شهرمون یا حتی کشورمون رو رقم بزنند . ممنون از پشتیبانی و تلاشتون .
حالا ستاره و اردو که خوبه!
زمان ما از نمره انضباطمون کم میکردن :(

پاسخ:
:( به نظر من این پایین بودن سطح فرهنگشون رو میرسونه . باید کاری کنیم بچه ها به عشق خدا نماز بخونند نه جایزه .!!!!!!
سلام.عجب مار هایی تو آستینم پروروندم خدایی!!!!!!!!!عجب...
خوبه.ینی وا3 شروع محشره.وای فکر کن اگ من بودم چی میشد!!!!!!!!!!رفقا ما دربست مخلصیما.آخ اگ میدونستم واقعا میخواین چ کنین ینی واسم قبل از اولین جلسه روشن و قابل هضم بود انقد دست کم نمیگرفتمش ک نتونم از خابم بزنم.ب جان خودم.اخ من فقط شب فیزیک نهایی هلند-ارژانتین و دیشب خاب مفید شبانم حداکثر 1 ساعت بود باید جبران میشد اما ن ب قیمت از دست دادن دیدنتون و نظارت روکارتون.بالاخره هر پروژه ای 1 مهندس ناظر میخاد.چیه؟؟ دوست دارم نبودنموجبران کنم!!!بله این قصه سر دراز دارد و ب این زودی سرشو نمیچینم.میگم اینطوری ک من واقعا متاثرم و باید از خیلی ارزو هام چشم پوشی کنم تاتودوره ابتدایی دبیر لایق داشته باشیم!!!بله یکی فدای همه/همه فدای یکی!!!!!!!!!!!!!!جدی گفتما .عصله هرکی بخندو ب هر تیکه ای از حرفام چرک وخین
کم سعادتی عجیبی نصیبم شده.اه بخشکی شانس.بیخیال خوش باشین.منتظر اطلاعیه بعدی هسم ک بیام مجلسو منور کنم اگ مهمون نیاد واسمون.سعیده اجی توروخداببخش هنوز خاب بودم بنظرم داشتم جوابتو میدادم وانگهی دیدم صدا قطع شد.فرزان تو هم خیلی مبارکه مراتب تبریک منو ب خاهرتم ابلاغ کن.همگی موفقوشاد باشین
پاسخ:
خاب چشو مانی جان؟؟؟
فرزانه جی نبه...
ولی بی شوخی جات خیلی خالی بود(مخصوصا که میخواستی معلم شی) ایشالا دوست داشتی دفعه دیگه حتمنی بیا ب همین زودیاست خیلی زود چون نشد دبیرستانو بنویسیم
فقط لازمه این قرارمونو بگم:::هرکی دیر کنه یا غیبت داشته باشه جریمه میشه اونم نقدی
جفت زهراهام باید جریمه شن!!!!!!!!!!!
درضمن ساطع کردن نور و اینکارا فقط تخصص منه ,نیس همش قرآن میخونم!!!!!
تو این پست کلی حرف مطرح شد که هر کدوم نیاز به بررسی و بحث جداگانه داره. اگر درباره هر موضوعی یه پست بذارید بهتر میشه درباره‌ش نظر داد
پاسخ:
ممنون از پیشنهاد خوبتون . موضوع اصلی در این پست مربوط به مقطع ابتدایی بود .  این مشکلات در مقطع ابتدایی دیده شده به خاطر همین همه رو در یک پست جمع اوری کردیم . ایشالا پست های بعدی بهتر میشه .
آرزوی بچگیم معلم شدن بود.
اما حالا خدارو شکر میکنم که به این آرزوم نرسیدم.
شغل انبیا داشتن کار هرکسی نیست!!.
پاسخ:
ما اصلا قصد نداریم شغل معلمی رو بد نشون بدیم برعکس معلمی شغل بسیار مقدسیه و مسئولیت بسیار سنگینی رو طلب میکنه
و امیدواریم آموزش و پرورش تدبیر های بهتری رو در جذب نیرو اعمال کنه تا بهترین افراد وارثان شغل انبیا باشند
۲۶ تیر ۹۳ ، ۱۴:۲۲ خسرو دهاقین
سلام. تبریک میگم ایجاد این وبلاگو. مسائل مهمی رو مطرح کردید و من هم پیشنهاد میدم به صورت جزئی و نه کلی وارد مباحث بشید و مبسوط تر راجع به مصادیق حرف بزنید. ارائه راه حل های عملی هم خیلی مهمه و این که به نتیجه برسیم هر کسی الان چه نقشی می تونه داشته باشه در روند اصلاح امور؟
راستی این مطلب رو خدمت آقای قائدیها، مدیرکل آموزش و پرورش استان ارسال کردم
پاسخ:
سلام .ممنون از حضور شما و پیشنهاد خوبتون .
راستش ما تمرکزمون رو گذاشتیمم روی پیدا کردن مشکلات تا مسئولین محترم برای حلش دنبال راه چاره باشند .
تا جایی که از دستمون بر بیاد دنبال راه حل هم میگردیم .
ممنون از استقبالتون . امیدوارم با مطرح کردن این مسائل قدمی برای پیشرفت شهرمون برداریم .
سلام
منم قبول دارم خیلی بیشتر از اینا مشکل تو سیستم اموزش و پرورش کشور ب ویژه
خونسار وجود داره
منم تو همین شهر درس خوندم و کنکور دادم

به نظرمن فقط نباید ب انتقاد و ارسال نامه ب سطح های بالاتر بسنده کنیم
باید خودمونم یه گامی برای بهبودی اوضاع آموزشی برداریم و آینده رو خود ما ها بسازیم


در ادامه کارتان استوار باشید

یاعلی
پاسخ:
سلام
با حرف شما کاملا موافق هستم اما این رو هم در نظر بگیرید که ما انقدر توان نداریم که بتونیم در جایگاه یک مسئول به قضایا نگاه کنیم و برای اونها چاره اندیشی کنیم و بهتره بگم تنها کاری که در حال حاضر از ما برمیاد در همین سطحه
اما در ادامه حتما سعی میکنیم جزئی تر به مسائل بپردازیم و راه حل های پیشنهادی رو هم بیان کنیم

ممنون از نظر و حضورتون

علی یارتان
سلام دوستای خوب ومهربونم ممنون از ابراز محبتتون واز اینکه به وبم سرزدید آرزوی بهترین ها در این شب ها رو براتون آرزومندم باز منتظرحضورگرمتان هستم
پاسخ:
ممنون از شما خانم شاه سمنی عزیز
با سلام خدمت دوستای گلم
به نکات جالبی اشاره کردید که البته مهم هستن خیلی حامون از بزرگ تا کوچیک شاهد خیلی از مشکلات شهرمون بودیم و هستیم اما کمتر کسی پیدا شده که فکری به حال این مشکلات کنه*
ما یه جورایی باید بهتون افتخار بکنیم بالاخره یه روز باید مشکلات ریشه کن شه و من متاسفم برای کسانی که .....................................................................................................................................................
من خیلی از معلم ها رو میشناسم که دلسوزانه کار می کنند اما بعضی ها رو هم دیدم که فقط به خاطرحقوق از زنگ اول تا زنگ اخر فقط رو صندلی شون میشینن-
در ضمن بچه ها می رند مدرسه که درس بخونند نه برای معلمشون(چه خوب باشه چه بد) کادوی گرون قیمت ببرن
با تشکر از شما دوستان عزیز بابت راه اندازی این وب
پاسخ:
سلام عزیزم . مرسی که سر زدی .لطف داری . ساختن اینده ی شهرمون وظیفه ی هر خونساریه . امیدوارم بتونیم کمی از وظیفمون رو انجام بدیم و دینی که بر گردنمونه رو ادا کنیم . ایشالا به زودی این مشکلات رفع میشه . موفق باشی.
همه ی حرفاتونو درک میکنم چون منم تو همین شهرو همون مدرسه و با همون دبیرا درس خوندم
ولی اینکه بخواید انقدر کلی صحبت کنیم و حرفامون فقط به دنیای مجازی محدود بشه فایده نداره!
باید بگوش یه مقام مسئول برسه اونم نه در حد مقامات شهری بلکه به مقاماتو مسئولین کشوری
چون باید زیرسازی بشه،فرهنگ سازی بشه.
دبستانم خیلی دوره ی حساسیه و بقول خودتون:
(رعایت نکردن تفاوت های فردی در بین بچه ها و بها ندادن به استعداد آنها
*ایجاد تبعیض های گاه و بیگاه معلمان و مدیران براساس معیار های شخصی
همچنین سنجیدن دانش آموزان با یکدیگر به جای سنجش هر کس با خودش و
ایجاد حساسیت های شدید به جای رقابت بدترین نوع آموزش میباشد.)
و مورد دومم* با توجه به کوچیک بودن محیط خونسارو آشناییتی که اکثرأ با هم دارند بیشتر دیده میشه
خودم خیلی دیدم این موردو و خیلی از بچه هارو دیدم که ازین مورد ضربه میخورند.
امیدوارم که به کارتون با جدیت ادامه بدید،از ما که گذشت امیدوارم بتونیم برای نسل ههای بعد شهرمون کاری بکنیم
موفق باشید
پاسخ:
زهراجان ممنون ازحضور ونظرت
ما سعی میکنیم نظراتمون رو تا اونجا که میشه به گوش مسئولین برسونیم و در مورد
کلی گویی هم حق رو کامل به شما میدیم و سعی در اصلاح اون گرفتیم
انشالا با رفع اشکالات و پیگیری بتونیم قدمی هرچند کوچک برای شهرمون برداریم
التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی