شـــــــــــــــــــادتـــــــــــــــــــــــا

دستان دخترانه جنگیدن مردانه
شـــــــــــــــــــادتـــــــــــــــــــــــا

من تو ما برای ساختن جهان فردا.....

اگر کمی همت ورزیم و برای آبادساختن جهانمان و آینده امان تلاش کنیم به یقین بهترینها لایق ماست و به آن خواهیم رسید....

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نویسندگان

دفاعیه

پنجشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۲۳ ب.ظ

به نام او

سلام به همگی

موانع استخدام جوانان "مذکر"را برداریم به شرط آنکه این موانع را در مقابل جوانان "مونث" نگذاریم.

راه حل رفع مشکل بیکاری جوانان کار آفرینی و ایجاد شغل است نه جلوگیری از استخدام زنان.در دنیای امروز همه ی انسان ها اعم از زن و مرد جایگاه خود را دارند و برای رسیدن به هدف و خواسته ی خود تلاش میکنند و صد البته باید به آنچه لایقش هستند برسند.در اکثر موارد خانومی که پست و مقامی را کسب کرده حتما شایسته تر از سایرین بوده و توانایی بهتری در آن شغل از خود نشان داده و مطمئنا جای مــــــــــــــــــــــــــــــرد دیگری را اشغال نکرده است

از نظر شما فعالیت یک زن باید محدود به محیط خانه باشد,بشورد و بسابد و بچه داری کند؟؟؟

زن و جایگاهش در تصور شما چگونه نقش بسته است ؟؟؟؟؟؟

     

در این تصور شما زن زندگی نمیکند بلکه تنها زنده است و چه تفاوت بسیاری است میان زنده ماندن و زندگی کردن.

جلوگیری از رسیدن به اهداف و خواسته های یک زن بزرگترین ظلم به اوست و مانع رشد و پیشرفت زن شدن لطف کردن در حق او نیست چه بسا لطف حقیقی آن است که زن و مرد هردو حامی و پشتیبان یکدیگر باشند و هر کدام مشوق دیگری برای رسیدن به اهداقش

این حرف که بیان میکند حقوق زنان درصورت کارکردن آنها به حساب بانکی اشان رفته و صرف هزینه های زندگی نمی شود حرف کاملا بی اساسی است و در اکثر موارد بانوان کمک خرج خانواده هستند و متاسفانه با ااین همه مشکل اقتصادی در جامعه ,نیازمند است زن و مرد باهم کار کنند تا بتوانند احتیاجات خانه را برطرف کنند.

از طرفی بسیار واضح و آشکار است که بهترین مدیران ما در هر عرصه زنان هستند پس به نظر شما آیا همین زنانی که ثابت کردند بهترینند نمی توانند با اشتغال هم  زندگی خود را به درستی مدیریت کنند؟؟

تا جایی که ما از اسلاممان میدانیم هیچ جایی زن موظف به امور خانه و منع از اشتغال در جامعه نشده است و اگر این ادعای برخی دوستان درست باشد در حکومت اسلامی ما نباید هیچ زن شاغلی حضور داشته باشد.

و اما میرسیم به علت طلاق و بی خانمان شدن فرزندان

آقای میم

شما طبق چه آمار و اسنادی علت اصلی طلاق را بیکاری مرد که به واسطه اشتغال زن به وجود می آید تلقی کردید؟؟؟

طبق استعلامی که گروه ما از اداره دادگستری داشت آمار بدست آمده حاکی از آن بود که اصلی ترین علت طلاق اعتیاد مردان بوده و این مورد هم هیچ گونه ارتباطی به اشتغال زنان نداشته و درصد خیلی کمی از طلاق ها مربوط به بیکاری اعلام شده است.

لطفا برای به کرسی نشاندن حرف های خود از آمار و اطلاعات نادرست بهره نبرید.

پس از بررسی نظرات چند تن از دوستان به تساوی جالبی رسیدیم:

کار کردن زن=اعتیاد مرد!!!!!!!!!!!

هرچند با توجه به اطلاعات بدست آمده صحت چنین موضوعی رد شد اما اگر به فرض آن را درست قلمداد کنیم,اگر قرار باشد با هر مشکل و فشاری چه از نوع اقتصادی و چه مشکلات دیگر انسان به اعتیاد روی بیاوذد الان همه ی افراد به خصوص خانم ها باید معتاد باشند

چه بسا افراد شاغلی که معتادند و چه بسیار افراد سالمی که بیکار.

مشکل دیگر در به وجود آمدن بیکاری بالا رفتن سطح توقع  جوانان است چرا که به راحتی از دانشگاه های مختلف(آزاد و پیام نور و...)مدرک میگیرند و پس از آن فقط انتظار پشت میز نشینی و دستور دادن دارند و راضی به کارهای دیگر نیستند.

""افراد بسیاری هستند که علاقه به شکایت کردن دارند اما نمی خواهند هیچ کاری برای موقعیت خود انجام دهند"""

کوتاهی و سستی خود را گردن دیگران و شرایط موجود نییندازید.

تعریف شما از تربیت فرزند چیست؟

اینکه مادر 24 ساعت شبانه روز را بالای سر فرزندان خود باشد,امر و نهی کند و مهر مادری القا کند؟؟

نه اینطور نیست.باید تلاش کنیم علاوه بر القای مهر مادری فرزندانمان را مستقل بار آوریم تا آنها نیز بتوانند کار جدیدی شروع  کنند و توانایی اداره ی زندگی  خو را داشته باشند


((اگر همه چیز را سهل الوصول به فرزندانمان بدهیم نمی توانیم از آنها انتظار داشته باشیم بدون ما هم زندگی کنند,نمی دانم شاید علت وابسته کردن فرزندان نیاز عاطفی والدین باشد اما اگر امروز با مشکلی به نام بیکاری مواجه هستیم برای این است که با فداکاری بیش از اندازه خلاقیت را از آنان گرفته ایم‍‍‍‍1))

نکته ی آخر موضوعی که هیچ کس به آن اشاره ای نکرد ،آرزو ها و اهداف یک دختر است؛ دختری که چندین و چند سال تمام همّ و غم خود را روی درس خواندن میگذارد تا فردا روزی بتواند از دانشش استفاده کند و به اهداف خود برسد.

حالا شما مردان این مرز و بوم خود را در چه جایگاهی  دیده اید که به راحتی به خود اجازه می دهید برای دختران و زنان سرزمینتان تصمیم گرفته و اهداف و آرزو هایشان را به بازی بگیریدو برای آنان تعیین تکلیف کنید.

به امید روزی که هر کس جایگاه خود را بشناسد و بنا به توانایی هر فرد (چه مرد چه زن)پست و مقام به آن واگذار شود.

پ.ن(1):این متن بیشر در جواب آقای میــــــــــــــــــــم و نظرات مطرح شده تنظیم گردید.

پ.ن(2):در یکی از نظرات عین این متن نوشته شده بود:

اشتغال مرد یعنی استحکام خانواده و جامعه,یعنی جامعه ای برقرار

اشتغال زن یعنی کودکانی معتاد,کودکانی بدون پدر و مادر از بعد اجتماعی

اینجانب به عنوان  یکی از اعضای گروه و نگارنده ی این متن  تشکر خود را ااز ایشان اعلام میدارم که بنده و امثال من را افرادی معتاد!و بی پدر و مادر از بعد اجتماعی!خطاب کردند

1:برگرفته از کتاب کارآفرینی به شیوه ی سیده فاطمه مقیمی نخستین بانوی بنیانگذار شرکت کشتیرانی و حمل و نقل بین المللی

و من الله توفیق

موافقین ۲ مخالفین ۱ ۹۳/۰۵/۰۲
shadeta

نظرات  (۹)

۰۲ مرداد ۹۳ ، ۱۹:۲۷ احمد ابراهیمیان
سلام
از وبلاگ ما هم دیدن نمایید و ما را از نظرات خوبتان محروم نفرمایید.
۰۳ مرداد ۹۳ ، ۰۱:۳۷ امیر صانعی خوانساری
عالی بود. آفرین. بدون هیچ تنش و در کمال احترام جواب رو دادید.
موفق باشید
پاسخ:
ممنون شما لطف دارید . کاش فقط نیمی از مردای شهرمون عقیده و طرز فکرشون کمی نزدیک به شما بود، انوقت هیچ زنی دغدغه های فعلی را در ذهن خود نداشت ....
امیدواریم همونطور که شما گفتید احترام و ادب رو حفظ کرده باشیم ، ما قصد توهینن به هیچ شخصیتی رو نداریم و تنها هدفون دفاع از حقوق زنان شهرمونه . به امید روزی که به هدفون برسیم .
موافقم

فقط یک سهو کلام داشتید:
"بسیار واضح و آشکار است که بهترین مدیران ما در هر عرصه زنان هستند"
هیچ بررسی‌ای این موضوع رو تایید نکرده.

مجموعا پاسختون متین و منطقی بود.
پاسخ:
این جمله عین جمله ای بود که دکتر ابراهیمی مقدم در برنامه مشق عشق چند بار استفاده کردند


ممنون,نظر لطف شماست....
چه خوب از زبان ما سخن گفتین.
ممنون و مانا باشید
پاسخ:
همچنین
با آرزوی موفقیت چشمگیر بانوان مخصوصا بانوان خوانساری در همه ی عرصه ها...
.

بر ملک دلم روی تو خورشید شود / بر جان و دلم عشق تو امید شود

می نوش یکی جام سلامت ای دوست / خوش باشی و هرروز توچون عید شود . . .

.

پاسخ:
عید شماهم مبارک
صحبت امیر صانعی از ادب و احترام برام جالب بود. شخص بنده رو داعشی خطاب کرد. حساب به قیامت...
سلام سرکار شادتا - پاسخ مطالبی که در سایت خونسار نیوز مطرح شده بود؛ چند روزی بود که نوشته بودم؛ ولی سرور سایتشون مشکل داشت. امروز ظاهرا مشکل برطرف شده، گذاشتم در قسمت نظرات و منتظر تأیید مدیر سایت.

اگه لازم میبینید اینجا هم نظر بذارم؟!

متشکر

لینک مطلب:

http://www.khansarnews.ir/?p=5285
خوشبختانه نظرات دارند به هم نزدیک میشند؛ هرچند که هنوز برخی سوء تفاهم ها و اختلاف نظرها باقی است.
رفع سوء تفاهم این که هیچ کس با اصل کارآفرینی مشکلی ندارد، به شرطی که کار واسطه گری و در اصطلاح دلالی نباشد؛ کار تولیدی و مفید. این کار آفرینی هم باید برای مردان باشد و هم زنان. اما برای زنان مشاغل متناسب با خلقت طبیعی و روحیات لطیف آنان و به دور از محیط اختلاط. بسیاری از زنان هستند که از عهده کارهای سخت هم حتی شاید بعضا بهتر از مردان بر آیند، اما بدون شک به مرور لطافت خود را از دست خواهند داد و طبق قانون تطبیق با محیط، به مرور روحیه خشن مردانه پیدا خواهند کرد(در بلند مدت).
البته همانطور که قبلا هم اشاره کردم، مشاغل زیادی وجود دارد که در سبک زندگی اسلامی (نه غربی) فقط و فقط مخصوص زنان است: نظیر: مامایی، پزشکی زنان، آرایشگری زنان،
و بعضی مشاغل مشترک است هر چند بهتر است زنان به عهده بگیرند و در صورت حضور مردان ضوابط مخصوصه باید رعایت شود. مانند: آموزشهای مختلف به زنان؛ دبیری، استادی و …
مشاغلی که لازمه آن سر و کله زدن و مراوده با مردان نامحرم است، اصولا اولویت با مردان است؛ مگر هنگام اضطرار که یکی از این اضطرار ها شایستگی قابل توجه بین زن و مرد است. این اضطرار حتی مراجعه زن به مامای مرد را هم در صورت عدم وجود مامای زن جایز میشمرد (با شرایط خاص خود)!
اما عوامل بسیاری باعث شده که زنان به کار در خارج از خانه متمایل شوند؛ مانند:
۱- عدم کفایت در آمد خانواده
۲- اوقات فراغت و به اصطلاح بیکاری زنان در خانه و سر رفتن حوصله
۳- بی توجهی و کم اهمیت جلوه دادن کار در خانه، از تربیت فرزندان گرفته تا خانه داری و شوهر داری
۴- تلقین این مطلب که وجود زن زمانی برای جامعه مفید خواهد بود که در جامعه حضور داشته باشد. و زنان خانه دار (فرزند داری، شوهر داری و خانه داری) انسانهای غیر مفیدی برای جامعه هستند!
و عوامل دیگر…
علاقه زن به کار بیرون خانه در بسیاری از موارد زاییده یکی از عوامل بالاست. یعنی در حقیقت علاقه درونی نیست، علاقه ای است که جامعه و فرهنگ به او تلقین کرده است.
تمام عوامل بالا به تبیین های متفاوت؛ زاییده سیطره فرهنگ غربی است و کسانی که با مؤلفه های تمدن غرب آشنایی دارند به راحتی میتوانند این مطلب را تبیین نمایند.
سبک زندگی اسلامی هرگز چنین اقتضایی برای زن ایجاد نمیکند. در سبک زندگی اسلامی زن به زن بودن خود میبالد و به دنبال این نیست که شبیه مردان شود.
اگر زن حضور در خانواده را کمرنگ کند، هیچ جایگزینی نخواهد توانست این خلأ را پر کند؛ نه مرد، نه مهد کودک، نه مربی کودک و نه هیچ چیز دیگر. اما شاید جای خالی زن در جامعه را بتوان با مردهای دیگر ولو شایستگی کمتری داشته باشند به راحتی پر نمود.
نگاه ما به خانواده همانند جامعه است که میتوان نقش یکی را به دیگری داد. زن میتواند امرار معاش را به عهده بگیرد و مرد هم خانه داری را!! بسیار توصیه شده که مرد در خانه به همسر خود کمک کند، اما یک توصیه نداریم که زن در امرار معاش به مرد کمک کند!!
کاملا واضح است که به هر اندازه زن در خانواده کمتر حضور پیدا کند، به همان اندازه وزن عاطفی و تربیتی خانواده نسبت به فرزندان و حتی همسر (بله حتی همسر) کم خواهد شد که هیچ راه جبرانی ندارد!!
پس حضور زن در اجتماع به خصوص برای امرار معاش یک حالت مطلوب و ایده آل برای خانواده و جامعه و حتی فرد نیست؛ یک حالت یا موقعیت های اضطرار است.
اما یک خلط بزرگ همچنان باقی است:
مطالبی که در دفاع از اقای صانعی فرمودید، متأسفانه شما هم گرفتار خلط مورد بحث ما شدید که در نظرات قبلی هم مطرح شد و با دقت مطالعه نشده است.
بین «برابری حقوق زن و مرد در قرآن» و «تشابه حقوق زن و مرد» تفاوت وجود دارد. ظاهرا این تفاوت از نظر شما مغفول مانده است. حقوق زن و مرد در اسلام در عین حال که برابر است، با هم تفاوت دارد.
روایت داریم که:
جهاد زن خوب شوهر داری کردن است.
از طرف دیگه روایت داریم:
مردی که برای کسب روزی حلال تلاش میکنه مانند مجاهد فی سبیل الله است.
یعنی هر دو وظیفه به مساوات هم در کنار جهاد فی سبیل الله قرار دارند. یعنی با این که هیچ مشابهتی ندارند؛ ولی از نظر اسلام هر دو یک قدر و منزلت دارند.
این یعنی تساوی در عین عدم تشابه.
عین این مطلب در نقل قولی که از شهید مطهری فرمودید وجود دارد. بین «اصل حجاب» و «حد و کیفیت حجاب» تفاوت است. مطلب شهید مطهری درباره اصل حجاب است نه حد و کیفیت. یعنی در اصل حجاب هر دو برابرند ولی آیا با هم مشابهند؟! یعنی حد حجاب هر یک متناسب با طبیعت و خلقت هر کدام تعریف شده است. در بحث حقوقی هم دقیقا همین مطلب است، هر کدام متناسب با خلقتشان تعریف شده است.
اما راجع به مطالبی که درباره حضرت زهرا (س) فرمودید:
هیچکدام از مواردی که ذکر فرمودید و حتی مواردی که هست و شما ذکر نکردید؛ هیچکدام مربوط به بحث ما نیست بلکه عرایض بنده را تأیید میکند نه دوستان را.
اولا این موارد هیچکدام برای امرار معاش و «اشتغال» نبوده. که عمده تلاش دوستان برای یافتن نمونه ای برای امرار معاش است.
ثانیا بحث آموزش و … مربوط به زنان بوده که از جمله مواردی است که میبایست توسط زنان انجام شود. اما حتی ایشان به اموری مانند آرایشگری و .. زنان هم نپرداختند که امری رایج در آن زمان بوده است. (مشاطه گری)
ثالثا مواردی مانند خطبه خوانی آن حضرت و حضرت زینب سلام الله علیهما همه برای دفاع از اسلام و از باب اضطرار بوده نه امری طبیعی و مطلوب.
رابعا برخی از این حضور ها از باب همراهی بوده نه حضور شخصی و رأس کار. یعنی در مباهله و … حضورشان به شکل همراهی پدر بزگوارشان بوده است. هیچ مورد این چنینی نبوده که حضرت خودشان شخصا و یا حتی در رأس امور شرکت کنند.
امروز هم زنان بسیاری در سنگر اسلام بدون اختلاط با مردان در آموزش قرآن، احکام، و مسائل دیگر مربوط به زنان فعالیت دارند.

از این که بدون توهین و تهمت وارد بحث شدید و تلاش دارید با منطق مشترک، حقیقت امر روشن شود از شما سپاسگزارم. البته توجه دارم که شما نیز در پاسخی که به جناب شهاب دادید؛ اندکی عنان از کف داده و بر خشمی که نسبت به حقیر پیدا کرده اید فایق نیامدید. ولی جای خشم نیست؛ در بسیاری از موارد مشترکیم و اختلافات قابل حل است. ملتمس دعاییم.
پس از دیدن این پست از شما، تشریف فرماییتون به کارسار، واجب اکید شد.
منتظر هستم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی